Ships Nostalgia banner

Anchor House Canning Town

8.3K views 21 replies 16 participants last post by  Mad Landsman  
#1 ·
Van 1970 tot 1974 was ik vrijwilliger in Anchor House Canning Town London, samen met een aantal andere meisjes van St Louises Hostel London.

Ik vraag me af of iemand van jullie herinneringen heeft aan de goede tijden die we hadden in de balzaal met Direct Sound disco, waarbij Fr McGuinness de gebeurtenissen nauwlettend in de gaten hield.
Namen als Valerie, Clive, Andy, Mary, French Claire, om er maar een paar te noemen, schieten me allemaal te binnen.
Ik zou graag horen van iedereen die er in die paar jaar was.
Anchor House is nu een opvanghuis voor daklozen.

#2 ·
Van 1970 - 1974 was ik vrijwilliger in Anchor House Canning Town London, samen met een aantal andere meisjes van St Louises Hostel London.Ik vraag me af of iemand van jullie herinneringen heeft aan de goede tijden die we hadden in de balzaal met Direct Sound disco, waarbij Fr McGuinness de gebeurtenissen nauwlettend in de gaten hield.Namen als Valerie, Clive, Andy, Mary, French Claire, om er maar een paar te noemen, schieten me te binnen.Ik zou het leuk vinden om te horen van iedereen die er in die paar jaar was.Anchor House is nu een opvanghuis voor daklozen
Hallo.Ik was een vrij frequente bezoeker van de Anchor House-dansen tussen 1963 en 1971, ongeveer.Het was een geweldige instelling en het diende duizenden en duizenden zeelieden absoluut briljant.Als ik erover nadenk, denk ik dat velen van ons zulke regelmatige bezoekers van de plek waren dat we het, om zo te zeggen, gewoon "als vanzelfsprekend beschouwden".Eén ding is zeker, ik ben er nog nooit aan toegekomen om jullie allemaal te bedanken voor die magnifieke disco's, dansen, feesten etc., etc.Gelukkig heb ik dankzij je bericht op deze website nu de gelegenheid om dat te doen.Daarom zeg ik uit de grond van mijn hart: heel erg bedankt, en ik denk dat ik namens duizenden van ons spreek. Dat waren echt geweldige dagen - en Anchor House was daar enorm invloedrijk in. Het is naar mijn mening heel belangrijk dat je daarvan op de hoogte wordt gebracht - ook al is het zo lang uitgesteld.Het is prettig om te zien dat de plek tegenwoordig nog steeds goed wordt gebruikt.Ik kan me niet echt de namen van alle meisjes herinneren, maar jullie betekenden allemaal zoveel voor ons.Dank je, dank je en dank je.En een heel hartelijk welkom op deze site.(Golf)

#14 ·
Anchor House, Canning Town

Hallo.
Ik was een vrij frequente bezoeker van de Anchor House-dansen tussen 1963 en 1971, ongeveer.
Het was een geweldige instelling en het diende duizenden en duizenden zeelieden absoluut briljant.
Als ik erover nadenk, denk ik dat velen van ons zulke vaste bezoekers van de plek waren dat we het gewoon 'als vanzelfsprekend beschouwden', om het zo te zeggen.
Eén ding is zeker, ik ben er nog nooit aan toegekomen om u allen te bedanken voor die magnifieke disco's, dansen, feesten etc., etc.
Gelukkig heb ik dankzij uw bericht op deze website nu de mogelijkheid om dat te doen.
Daarom zeg ik uit de grond van mijn hart: heel erg bedankt, en ik denk dat ik namens duizenden van ons spreek. Dat waren echt geweldige dagen - en Anchor House was daar heel erg invloedrijk in. Het is naar mijn mening heel belangrijk dat u daarvan op de hoogte wordt gesteld - ook al is het zo lang uitgesteld.
Het is prettig om te zien dat de plek tegenwoordig nog steeds goed wordt gebruikt.
Ik kan me de namen van alle meisjes niet echt herinneren, maar jullie betekenden allemaal zoveel voor ons.
Bedankt, bedankt en bedankt.
En een heel hartelijk welkom op deze site.
(Golf)
Beste Oldman

Ik heb uw bericht over Anchor House van een tijdje geleden gelezen en zie dat u in Anchor House verbleef. Mijn naam is Josie en we runnen een erfgoedproject 'Dancing 'Round Canning Town' gebaseerd op de geschiedenis van Anchor House. We zijn op zoek naar verhalen van mensen die betrokken waren bij Anchor House of daar kwamen. We maken van de verhalen korte films. We hebben al veel verhalen, maar hebben er nog een paar nodig. De films worden vertoond als onderdeel van een tentoonstelling over het project in oktober 2018 in Anchor House. Neem contact op als u meer wilt weten.
Hier is onze website https://www.dancingroundcanningtown.com
Met vriendelijke groeten
Josie

#4 ·
Anchor House - disco

Bedankt voor je antwoord.
Ik kijk uit naar meer leuke herinneringen van andere kijkers uit de periode 1970 - 73.
Anchor House was een speciale plek voor een aantal van ons die weg waren van onze familie en vrienden.
Een groep van ons is sindsdien bevriend gebleven en geniet ervan om terug te kijken op de leuke tijden
We ontmoetten mensen uit alle lagen van de bevolking en uit zoveel verschillende delen van de wereld en vragen ons af waar ze nu allemaal zijn

Goed om van je te horen.(Golf)

#5 ·
Welkom

Claire,

Ook namens het SN Moderating Team, bedankt voor je introductie en een warm welkom aan boord.
Je zult enorm genieten van je tijd op SN en zult ook vele gelukkige uren vermaak beleven aan je lidmaatschap. (Thumb)

#7 ·
Heb je herinneringen, foto's etc. van de danszaal/bar in Anchor House, de oude zeemansmissie, nu een daklozenhostel, aan Canning Road tegenover Rathbone Market in Newham London? De danszaal is inmiddels gesloopt om plaats te maken voor meer woningen. Sommige van de huidige bewoners zijn echter bezig met het onderzoeken van de geschiedenis ervan en plannen een tentoonstelling met oude herinneringen, opnames, foto's etc. en nodigen dan de lokale gemeenschap uit om deze te bekijken. Kun je helpen?
morcegapaula2017@gmail.com
07714198825 mijn whatsapp nummer
Bedankt

#13 ·

Twee foto's in de SN-galerij als je ze nog niet hebt gezien.
Beste John,

Ik heb je bericht over Anchor House van een paar maanden geleden gelezen en zie dat je contact had met Paula over foto's van Anchor House. Paula hielp ons in contact te komen met mensen die betrokken waren bij Anchor House. Mijn naam is Josie en we hebben een erfgoedproject 'Dancing 'Round Canning Town' dat draait om de geschiedenis van Anchor House. We zijn op zoek naar verhalen van mensen die betrokken waren bij Anchor House of daar kwamen. We maken van de verhalen korte films. We hebben al veel verhalen, maar hebben er nog een paar nodig. De films worden vertoond als onderdeel van een tentoonstelling over het project in oktober 2018 in Anchor House. Neem contact op als je meer wilt weten.
Hier is onze website https://www.dancingroundcanningtown.com
Met vriendelijke groet

#12 ·

Beste Claire,

Ik heb je bericht van lange tijd geleden gelezen.

Ik werk aan een erfgoedproject over de geschiedenis van Anchor House, 'Dancing 'Round Canning Town'. We zijn op zoek naar mensen die een connectie hebben met Anchor House, ofwel ze hebben er gewerkt, verbleven of zijn naar de balzaal geweest. We maken korte films gebaseerd op de verhalen van mensen over de plek. We hebben al verhalen van veel mensen gehad, maar we hebben er nog meer nodig. De films worden vertoond op een tentoonstelling over het project in Anchor House in oktober 2018.

We zouden graag contact met je opnemen over je ervaringen in Anchor House.

Hier is de website van het project om meer te weten te komen.
https://www.dancingroundcanningtown.com

Met vriendelijke groeten,
Josie (werkzaam bij Caritas Anchor House)

#15 ·
Anchor House

Reactie op Claire Ursula.
Ik heb deze site net gevonden en je bericht gelezen.
Mijn naam is Ray en ik was een van de Direct Sound DJ's en herinner me de namen die je noemde.
Ik werkte van 1972 tot de disco's stopten in 1979 in Anchor House.
Wat een geweldige tijd hebben we daar gehad. Ik ben getrouwd met een van de meisjes die vroeger met de bus uit Victoria kwam - Pauline Byrne.
Ik zou pagina's kunnen schrijven over die tijd, dus als jij of iemand anders die daar vroeger kwam, een 'praatje' wil maken, plaats dan een bericht op deze site.
Beste wensen
Ray

#17 ·
Van 1970 - 1974 was ik vrijwilliger in Anchor House Canning Town London, samen met een aantal andere meisjes van St Louises Hostel London.

Ik vraag me af of iemand van jullie herinneringen heeft aan de goede tijden die we hadden in de balzaal met Direct Sound disco Fr McGuinness die de gebeurtenissen nauwlettend in de gaten hield
Namen als Valerie, Clive, Andy, Mary, French Claire, om er maar een paar te noemen, schieten me allemaal te binnen
Zou het leuk vinden om te horen van iedereen die er in die paar jaar was.
Anchor House is nu een opvanghuis voor daklozen
Ik heb je pagina net gezien terwijl ik schrijf over opgroeien in Manor Road Buildings. Mijn vriendin Tricia, Julie en ik werkten op zondagavond bij de dansen in Anchor House. We vonden het geweldig en ontmoetten een paar leuke mensen.

#19 ·
Mijn overleden echtgenoot, Don Coghill, een ingenieur bij Shaw Savill Line gedurende meer dan twintig jaar, deelde vaak herinneringen aan Anchor House en Fr. McGuinness en degenen die daar werkten. Hij was zo dankbaar dat hij een plek kon vinden om te verblijven terwijl hij wachtte op transport naar zijn huis en familie in Ness, Isle of Lewis. Hij zei dat Fr. McGuinness en anderen opmerkelijke mensen waren.

#20 ·
Van 1970 - 1974 was ik vrijwilliger in Anchor House Canning Town London, samen met een aantal andere meisjes van St Louises Hostel London.

Ik vraag me af of iemand van jullie herinneringen heeft aan de goede tijden die we hadden in de balzaal met Direct Sound disco Fr McGuinness die de gebeurtenissen nauwlettend in de gaten hield
Namen als Valerie, Clive, Andy, Mary, French Claire, om er maar een paar te noemen, schieten me allemaal te binnen
Zou het leuk vinden om te horen van iedereen die er in die paar jaar was.
Anchor House is nu een opvanghuis voor daklozen
Bij verschillende gelegenheden van de jaren 1970 tot de jaren 1990 verbleef ik tijdens mijn reizen door Londen in Ancho House. Een gewetensvolle Duitse dame was toen verantwoordelijk voor de operaties, en het personeel was ook altijd erg vriendelijk, nostalgie inderdaad!

#21 ·
Bij verschillende gelegenheden van de jaren 1970 tot de jaren 1990, tijdens mijn reizen door Londen, verbleef ik in Ancho House. Een gewetensvolle Duitse dame was toen verantwoordelijk voor de operaties, en het personeel was ook altijd erg vriendelijk, inderdaad nostalgie!
Mijn naam is Mohan Samant. Ik werkte eerder bij Cunard, daarna als freelancer na de recessie; nu ben ik met pensioen als academicus in Liverpool.