Ships Nostalgia banner
21 - 40 of 53 Posts
Bericht aan de Lone Gunman,
Ik ben al geruime tijd op zoek naar hetzelfde en kon me niet herinneren hoe de MFV96 heette. Eindelijk herinnerde ik me dat we haar de Kyle of Lochalsh noemden. Welnu, ik heb ook een foto van haar gevonden (ik geloof van voor haar SCC-dagen) op de volgende link http://www.battleships-cruisers.co.uk/naval_trawlers.htm (wacht tot de pagina is geladen, want het duurt even en ze staat bijna onderaan. Ik heb vele, vele malen met haar gevaren en was goed bevriend met de zoon van haar CO. Maar tussen het verlaten van de SCC en de terugkeer als volwassen instructeur was ze uit dienst genomen en verdwenen. Weet iemand wat er met haar of haar CO is gebeurd?
Bedankt voor die link, ik heb de eerste drifter van mijn grootvader op hun HMD Horizon gevonden. De enige andere foto die ik van haar heb gezien, was toen ze Fraserburgh verliet en als de Hamnavoe naar Yarmouth werd verkocht.

Er zijn nog steeds veel ex R.N. M.F.V.'s in omloop, goed gebouwd, sterke boten, hoewel ze met de jaren meestal "doorgezakt" zijn en nu zijn uitgerust met een stalen "schoen". De oude benzinemotoren werden achteraf uitgerust met Foden-diesels.

Ik ben echt blij te horen dat 140 er nog steeds is!

Ik heb er een paar tochten op gemaakt (meer over Oliver Twist), een was een gezamenlijke oefening rond Sheerness en de meest memorabele was toen we een jacht de rivier op naar de Pool of London assisteerden (sleepten!).

RNR London had een bemanning georganiseerd voor een van de Tall Ships races en de boot gecharterd. Ik probeer me de naam van de boot te herinneren - het zou GB II (?) kunnen zijn geweest - en de naam Salmon doet een belletje rinkelen als de schipper/eigenaar.

Hoe dan ook, we vertrokken vanaf de Embankment, pikten de boot op van Gravesend en brachten haar terug naar de stad. De meest memorabele gebeurtenis was dat we een RAS deden voor een fles Pussers op weg de rivier op.

George Creasy, die volgens mij op de rivier had gewerkt en die na de Fittleton-ramp was gedecoreerd, was de nominale schipper. Het moet zomer 1987 zijn geweest, aangezien President begin 1988 naar Tower Bridge verhuisde.

Ik heb misschien wat foto's thuis, maar ben nu in Kuala Lumpur! Laat het me weten als je meer info wilt die ik me kan herinneren.

McC

Ik ben de huidige eigenaar van MFV 140 (momenteel Joseph genoemd maar gaat snel terug naar MFV140!), ze wordt in Bristol gerenoveerd door mijn man en mijzelf
Ik zag haar laatst in Bristol en vroeg me af wat haar oorsprong was.

Ga zo door, ik hoop haar weer te zien met haar oorspronkelijke naam.

Groeten

Bob

Attachments

Dit schip werd in de jaren 90 door de ROBUST van Londen naar Portsmouth gesleept. Op een punt voor Portsmouth nam ze water op en zonk bijna, waarbij alleen de brug boven water bleef. Ze werd naast de ROBUST gebracht en het water werd weggepompt. Het schip werd overgedragen aan Portsmouth. Ik weet niet wat er daarna met haar is gebeurd.
Een beetje laat, maar ik herinner me dat ik MFV96 door de ROBUST de Theems zag slepen, een beetje overdreven om een van de grootste sleepboten voor de sleep te gebruiken. Nooit iets gehoord over het bijna zinken.

Gezien op 30 juli 1994 langs Tilbury varen.

Groeten

Bob

Attachments

MFV 1574 Peggy

Hallo allemaal

Gisteren werd ik de trotse eigenaar van een scheepsbel van MFV 1574, gedateerd 1945. Ik ben er een beetje over te weten gekomen, in dienst gesteld in september 1945, verkocht uit de Royal Navy in 1965. Heeft iemand meer informatie over dit schip? Ik ben benieuwd waar ze gestationeerd was, wat ze heeft gedaan en wat er na 1965 is gebeurd. Foto's zouden uitstekend zijn.

Met vriendelijke groeten

Steve

Steve, je kunt altijd proberen een bibliotheek te bezoeken die oude edities van Janes Fighting Ships heeft, aangezien deze boeken details geven over kleinere schepen zoals MFVs en mogelijk een basishaven of rol voor je specifieke boot onthullen.

Mijn vader kocht MFV 195 van de RN in ongeveer 1964 voor ÂŁ500. 60ft met Lister Blackstone Diesel woog 5 ton en deed 520rpm. Persluchtstart. Zeilde ermee als Borderer van Kirkwall naar Scarborough op verschillende vakanties. Gebaseerd in South Queensferry. Verkocht rond 1971 aan de Orkney Sea Cadets als Hamnavoe. Doorverkocht en voor het laatst gezien in Anstruther. Ik kende ook Pandora, een MFV van 80ft die opereerde vanuit Leith met Sea Cadets.

Steve, je kunt altijd proberen een bibliotheek te bezoeken die oude edities van Janes Fighting Ships op voorraad heeft, aangezien deze boeken kleine schepen zoals MFVs beschrijven en mogelijk een basishaven of rol voor je specifieke boot weggeven.

Groeten
Steve
De editie van 1946 van Janes vermeldt ze slechts kort en stelt dat er meer dan 500 van zijn en grotendeels trawlers hebben vervangen voor neventaken. Er is een foto van MFV1080. Mijn exemplaar is een herdruk van de editie van '46, gepubliceerd in 1980.

Mijn vader kocht MFV 195 van de RN in ongeveer 1964 voor ÂŁ500. 60ft met Lister Blackstone Diesel woog 5 ton en deed 520rpm. Persluchtstart. zeilde ermee als Borderer van Kirkwall naar Scarborough op verschillende vakanties. Gebaseerd in South Queensferry. Verkocht circa 1971 aan de Orkney Sea Cadets als Hamnavoe. Verkocht en voor het laatst gezien in Anstruther. Ik kende ook Pandora, een MFV van 80ft die opereerde vanuit Leith met Sea Cadets.
Het was de Stromness Academy Navigation school die de Hamnavoe had, de Sea Cadets hadden een lanceerboot PLD 4309.

Tommy, de 45ft motorpassagiersboot 4309 was voor zover ik weet voor het laatst in juni 1963 bij de Methill SCC. Was haar tijd in Stromness na 1963? Haar verkoop door de Admiraliteit is niet bekend. Is ze nog steeds in het noorden? Bedankt voor alle info over haar. Groeten, Tony.

MFV's

We waren in 1963 in Hong Kong in Loch Fada voor een refit in Taikio dock.
In het weekend gingen ongeveer 6 van ons de Mirs Bay in, ankerden en klommen voor de lol de Hunchbacks op.
We hoorden later dat de Chinezen de MFV en de bemanning hadden gearresteerd wegens spionage.
Herinnert iemand zich die aflevering?

Hallo mensen

ik ben net op het forum terechtgekomen toen ik op zoek was naar meer informatie over mijn MFV. Ik heb net MFV 175 gekocht, die na de buitendienststelling in 1988 (ongeveer) in particuliere handen kwam en tot midden jaren 90 werd gebruikt voor korte uitstapjes, waarna hij helaas een groot deel van zijn tijd heeft doorgebracht met verslechteren. Hoewel hij nog steeds drijft, heeft hij er wel onder geleden en heeft hij nu aanzienlijke reparaties nodig aan het dek, de romp, de motor en het stuurhuis/de cabine.

Als iemand informatie heeft over deze MFV (voorheen bekend als sultan venturer, st cecelia en dream trader), zou ik het zeer op prijs stellen.

Zorg goed voor jezelf

Jo
Ik heb het originele messing scheepskompas van deze boot en een bijbehorende foto van haar als de sultan venturer

Hallo, betreffende MFV 175... kan u alleen mijn korte ervaring met het schip geven. Soms tussen februari 1980 en oktober '80 diende ik op HMS Sultan. Een groep van 6 van ons reisde naar Greenock, Schotland en ging aan boord van dit schip om het langs de westkust te varen om haar naar Portsmouth te brengen. 6 knopen en 10 dagen herinner ik me. Greenokc, Brodick, Port Stewart, Port st Mary (IOM), Holyhead, Aberdovey, Padstow, Newlyn, Salcombe Bay, Poole, dan verder naar Portsmouth Gosport en ik ben bang dat dat de laatste keer was dat ik haar zag... goed te hanteren, herinner me het pompen van brandstof in de Gardner dieselmotor, en God zegene haar, liggend op haar zij in de uitgaande getijdenhaven van Padstow met druppels verf die door onze leefruimte liepen waar we de stabilisator houten stutten niet correct hadden geplaatst. De Lt beantwoordde ook een mayday-oproep, wat ons enigszins verbaasde... veel succes ermee... groeten... Pete

21 - 40 of 53 Posts